Запитання та відповіді щодо Північного Кіпру

1. Умови реєстрації нерухомості Північного Кіпру після 100% сплати (податки, отримання документів, обов'язкові платежі). Законність транзакції. Деякі нюанси уніфікації з Південним Кіпром.

 
Отримання Титулу. 
 
 
Основні особливості при укладанні договорів з нерухомістю Північного Кіпру.
 
Процедура придбання нерухомості на Північному Кіпрі є простою, але й має кілька нюансів, які покупці повинні мати на увазі. Після того, як потенційний власник вибрав об'єкт нерухомості,  починається процес покупки. Розглянемо загальні випадки з придбання нерухомості на стадії будівництва, сплата за який здійснюється частинами.
 
Покупець приходить в офіс компанії – забудовника для укладання попереднього договору з внесенням депозиту, що має гарантувати надійність правочину. Оскільки ввезення іноземної валюти до Північного Кіпру обмежено – сума не повинна перевищувати 10 000 у.о., тому саме такий внесок може вважатись заставним при укладанні попередньої угоди.
 
Після сплати гербового збору у розмірі 0,5% від суми кредиту, Договір набуває чинності.
 
Угоди купівлі нерухомості реєструються у податковій інспекції.
 
Наступний етап є дуже важливим й рекомендований для обов’язкового виконання. Покупець особисто надає договір для реєстрації в Земельний кадастр. Слід звернути увагу, що реєстрація в Земельному кадастрі – це додатковий захист власника нерухомості, у тому випадку й на випадок невиконання власних зобов’язань забудовником. При цьому варто зауважити, що у Північному Кіпрі покупець – іноземець може оформити, або я тут говорять, «перевести на себе» тільки один Титул (з вересня 2018 до лютого 2019 була можливість перевести 3 Титулу). Тому, якщо він володіє декількома об’єктами нерухомості, та вони не оформлені, їх слід зареєструвати у  Земельному кадастрі.
 
Після цього доки об'єкт не добудовано, покупець оплачує суми, зазначені в Угоді про сплату, - 30% від вартості, як правило, першим одноразовим платежем, 40% - у період будівництва та 30% на момент введення проекту в експлуатацію. Слід відзначити, що платежі, визначені у плані,  "підлаштовуються" забудовником кожного разу, враховуючи побажання клієнта і будівельна компанія намагається завжди піти до нього на зустріч.
 
Процес підписання Угоди завершується при сплаті ПДВ у розмірі 5% від загальної вартості нерухомості.
 
Після його підписання, покупцю потрібно звернутись до Міністерства внутрішніх справ для оформлення Титулу на придбану нерухомість. Для цього покупець повинен заздалегідь отримати сертифікат про відсутність судимості, заповнити анкету і заяву, для надання повного пакету документів до МВС при першій необхідності, агент або представник забудовника допомагає на всіх етапах цього процесу. Термін очікування Титулу буде складати від чотирьох до семи місяців. Вартість перекладу Титулу складає 6% від вартості майна, але держава одноразово надає покупцеві "знижку" у розмірі 3%. Також слід мати на увазі, що після отримання Титулу повинен бути сплачений податок на приріст капіталу у розмірі 4% від суми угоди, але він завжди сплачується забудовником! 
 
2. Умови кредитування у банках Північного Кіпру.
 
Банк Creditwest: вік позичальника - від 18 до 65 років. Кредит надається строком від 2 до 10 років (якщо це є об'єкт незавершеного будівництва). При цьому заставою є Ваша нерухомість. Кредит надається у розмірі 50% від вартості нерухомості, але не має перевищувати 75000 фунтів. Відсоткова ставка: 9,9% (долар США, євро, фунт стерлінгів), 25% (ліра) на період не більше ніж 60 місяців), 27% (ліра) на період не більше 120 місяців).
 
Для отримання позики необхідно надати паспорт, виписки з банківського рахунку або докази Вашої платоспроможності. 
 
3. Отримання посвідки на проживання у Північному Кіпрі. 
 
Умови:
1. Наявність нерухомості Північного Кіпру (незалежно від вартості майна).
2. Наявність грошових коштів для проживання (10000 у валюті у місцевого банку), тому що наявність ПОСВІДКИ на проживання осіб не дає права працювати без робочої візи.
3. Відсутність інфекційних хвороб.
 
4. Відкриття банківського рахунку (пакет документів та їх розгляд).
 
Вам знадобиться паспорт, договір купівлі або оренди нерухомості на Північному Кіпрі, довідка із зазначенням адреси Вашого проживання у Північному Кіпрі, квитанції про сплату за спожиту електроенергію (для тих, хто придбав нерухомість). Рахунок може бути відкритий у будь-якій валюті. Мінімальна сума для відкриття рахунку залежить від банку (у середньому від 200 доларів). При відкритті рахунку видається банківська платіжна картка.
 
5. Умови компанії при укладання договору купівлі нерухомості: про порядок укладання (авансовий платіж і т. д.). Варіанти зарахування коштів, додаткові документи від компанії. Реєстрація угоди. 
 
Якщо об'єкт нерухомості вибрано, необхідно внести депозит – від 1000 до 2000 (USD, EURO, GBP) для резервації та зняття його з продажу. Продовж місяця має бути підписаний договір, на момент підписання якого сплачується 30% від вартості нерухомості. Після цього упродовж 21 дня Ваш контракт повинен бути зареєстрований у податковій інспекції (компанія особисто займається цією процедурою). 70%, що залишились, повинні бути сплачені до закінчення будівництва (безвідсоткова розстрочка). Кредит до 2-х років надається будівельною кампанією під 8% річних. Кредитування на більш тривалий час надається банком.
 
Способи сплати за нерухомість:
 
1. Сплата готівкою.
2. Переказ грошових коштів на рахунок кампанії.
3. Платіжною карткою через термінал у офісі кампанії (згіно Вашої заяви).
У разі сплати у офісі, Ви відразу отримуєте квитанцію про сплату, у разі дистанційної сплати – кампанія направляє Вам фото такої квитанції.
 
6. Платежі після придбання (плата за воду, електрику тощо). Айдат (на прикладі апартаментів 1 + 1 та 2 + 1). 
 
Відповідно до рахунків енергетичної кампанії та муніципалітету. Айдат залежить від інфраструктури комплексу, у якому розташовані апартаменти, квартира тощо. У комплексі без інфраструктури - від 100 Лір на місяць, з інфраструктурою - від 40 фунтів на місяць. 
 
7. Послуги, які надаються управляючою кампанією, умови оренди (особливості та нюанси), схеми роботи.
 
На комплекс Courtyard надається гарантована оренда. Всі інші об'єкти  здаються в оренду управляючою кампанією «по факту» наступним чином: 10% доходу отримує управляюча кампанія за менеджмент, 90% - власник нерухомості. Комунальні послуги сплачує орендар, щомісячна плата за обслуговування нерухомості (за її наявності) сплачується власником майна.
 
8. Нерухомість з підтвердженим гарантованим доходом. 
 
Опція «Гарантована оренда» розповсюджується на комплекс Courtyard. Для квартири - студії до 8% (але не більше 3200 фунтів), для квартири 1+1 - до 7% (але не біль ніж 4200 фунтів),для квартири 2+1 - до 6% (але не більш ніж 5000 фунтів). Термін дії договору гарантованої оренди не більше 2-х років. 
 
9. Ліквідність проектів кампанії при перепродажу - рост ціни та т.і. (приклади).
 
Ліквідність нерухомості залежіть від району, де розташована забудова. У районах, що розвиваються (Sakarya (Фамагуста), İskele) вартість збудованої нерухомості буде зростати на 10-15%. Цей процес обумовлений розвитком інфраструктури району. В районах щільної забудови (Kalılend (Фамагуста)), при перепродажі вартість нерухомості не зросте.
 
10. Приклади з меблювання квартири, вілли (орієнтовна вартість тощо).
 
Ближче до закінчення будівництва у проекті створюються шоу-руми, готуються пакети меблів та побутової техніки, які за бажанням клієнта при додатковій сплаті можуть бути встановлені у Вашій квартирі додатково. Вартість меблювання – приблизно 10% від вартості об'єкту.