За турецькими законами стати власником об’єкта нерухомості в країні може будь-який іноземний громадянин. Для цього укладається звичайна угода купівлі-продажу, а право власності реєструється у встановленому порядку.

Обмежень щодо нерухомості в Туреччині для іноземців діє тільки кілька. По-перше, їм не можна купувати об’єкти, розташовані в стратегічно важливих районах. По-друге, придбавати землю загальною площею понад 30 га. І, по-третє, громадяни України та Росії не можуть купити нерухомість на прикордонних територіях узбережжя Чорного моря (містах Трабзон, Самсун, Зонгулдак тощо).

Процедура купівлі житла в Туреччині для іноземних громадян мало чим відрізняється від стандартного порядку. Відмінності, в основному, пов’язані з необхідністю реєстрації на території країни та отриманням спеціальних дозволів від державних органів.

В цілому, придбання нерухомості проходить у такі етапи:

1. Підбір підходящого об’єкта й укладання договору купівлі-продажу

Договір складається на двох мовах (рідних для продавця і покупця). У ньому прописуються всі умови угоди: характеристики об’єкта, умови і терміни оплати, права та обов’язки сторін. На цьому етапі покупцеві потрібен закордонний паспорт, решта документів будуть необхідними тільки для отримання свідоцтва про право власності (ТАПУ).

Тут же вноситься завдаток, якщо він передбачений договором.

2. Підготовка документів для держреєстрації власності

Для держреєстрації угоди і офіційної зміни власника нерухомості потрібно:

  • оформити турецький ІПН (податковий номер) – робиться в районній податковій при пред’явленні паспорта та заяви;
  • відкрити рахунок в місцевому банку – подається державний і закордонний паспорт, ІПН; валюта рахунку будь-яка (долари, євро, ліри); мінімального внеску немає;
  • отримати дозвіл військового відомства і документ про те, що об’єкт не розташований на території, що охороняється – не потрібно робити, якщо щодо даної ділянки з 2011 року питання розглядалося хоча б одного разу;
  • зробити нотаріальну довіреність на ріелтора або іншого представника, якщо покупець не хоче займатися всіма формальностями самостійно;
  • оплатити нерухомість – банківським платежем, частина суми готівкою за погодженням з продавцем; повністю або в розстрочку.

3. Отримання ТАПУ

Оформлення ТАПУ відбувається в Кадастровому управлінні за участі продавця, покупця, ріелтора та державного перекладача. Документ оформлюється протягом 5-ти днів з подачі заяви та є єдиним законним документом, що підтверджує право власності.

4. Підписання договорів на комунальні послуги (електроенергія, водопостачання, інтернет, телефонія тощо)

Для новобудови спочатку оформляється технічний паспорт (Іскан). За загальним правилом, у комунальну службу подається ТАПУ, Іскан, страховий поліс від землетрусів, номери лічильників, заява та копія паспорта власника. Укласти ці договори також можна через представника.

Як іноземцю купити нерухомість в Туреччині?
Як іноземцю купити нерухомість в Туреччині?