Питання і відповіді по нерухомісті в Туреччині

Питання, що часто задаються по нерухомості в Туреччині.

При пошуку нерухомості в Туреччині для придбання, ви, безсумнівно, будете мати ряд питань. Ми будемо більш ніж раді обговорити процес покупки з Вами по телефону або особисто, але, щоб допомогти вам почати, ми відповімо на деякі з найбільш поширених запитань нижче:

1) Чи можу я придбати нерухомість в Туреччині?

Так. Право власності на нерухомість в Туреччині може бути придбане як іноземними громадянами, так і іноземними компаніями відповідно до принципу взаємності між Туреччиною і країною набувача нерухомості.

На сьогоднішній день громадянам України, Казахстану, Азербайджану і багатьох інших країн дозволено придбання нерухомості в Туреччині.

2) Чи складно придбати нерухомість в Туреччині?

Ні, не складно. Можливо, процес оформлення житла у власність відрізняється від аналогічного процесу в вашій країні, але він досить простий. Наші досвідчені менеджери допоможуть з оформленням права власності та проходженням всіх необхідних формальностей.

3) Податки і додаткові витрати при покупці нерухомості в Туреччині
При придбанні квартири або вілли в Туреччині слід одноразово сплатити податок при реєстрації прав власності в розмірі 4% від кадастрової вартості об'єкта нерухомості.
Крім податку при реєстрації права власності, слід враховувати додаткові разові оплати:

  • переклад та нотаріальне завірення, різні внески (зазвичай не перевищують 500 євро),
  • витрати на підключення електрики і води (приблизно 160 євро при придбанні новобудови),
  • отримання технічного паспорта (Iskan) при придбанні нового житла (від 350 до 2000 євро).

4) Витрати після покупки нерухомості в Туреччині

  • Податок для житлового фонду становить 0,3-0,4% в рік, від вартості об'єкта зазначеної в Тапу. Податок може бути сплачений двома рівними внесками (перший внесок - до кінця травня, другий - до кінця листопада).
  • Відповідно до місцезнаходження і типу нерухомості, що купується адміністрацією того чи іншого району визначається також податок на вивіз сміття, в даний час загальна сума якого не перевищує 50-60 турецьких лір.
  • Оплата комунальних послуг (електрика і вода) проводиться щомісяця відповідно до показань індивідуальних лічильників.
  • Обов'язкове страхування від землетрусу - DASK. Розраховується від квадратури нерухомості і величини покриття. В основному робиться при необхідності - переоформленні документів і т.п. і з огляду на занижену вартість в полісі, становить 70-300 лір на рік.

5) Громадянство Туреччини при придбанні нерухомості

Громадянство Туреччини через інвестиції можна оформити всього за 2 місяці. Найбільш вигідний варіант капіталізації інвестиційних можливостей - покупка нерухомості в Туреччині на суму від $ 250 000. Нерухомість можна здати в оренду, а також вигідно перепродати через 3 роки.

У разі купівлі нерухомості потрібно надати наступні документи:

Сертифікат відповідності. Його отримують в міністерстві навколишнього середовища.
Звіт з оцінки майна. У ньому потрібно вказати ринкову ціну нерухомості. Звіт становить ліцензований фахівець на підставі курсу продажу турецького Центробанку на день оцінки.
Копія акту реєстрації нерухомості в земельному кадастрі. Її треба завірити у відповідному кадастровому органі.

6) Посвідка на проживання в Туреччині (İkamet) - у 2021 році

Щоб легально перебувати в країні, вам необхідно отримати (ВНЖ)

Що потрібно для Короткострокового ВНЖ?

  • Заява. Його можна подати в електронному форматі на сайті міграційної служби.
  • Закордонний паспорт, що діє не менше 60 днів після завершення терміну ікамета - оригінал і копія.
  • Біометричні фото на білому фоні, кольорові, анфас, строго по центру - 4 шт.
  • Підтвердження підстав для видачі ікамета.
  • Документи про платоспроможність претендента.
  • Свідоцтво про володіння нерухомістю або договір оренди.
  • Медичний страховий поліс.
  • Довідка про відсутність судимості.
  • Місцевий ІПН.
  • Квитанція про сплату державного мита.

Туристичний ВНЖ дозволяє вам знаходиться на території країни до 1 року.

7) Чи можливе одержання розстрочки платежу від забудовника?

Так. Звичайний термін розстрочки - від 6-ти місяців до 2-х років. Як правило, термін розстрочки залежить від термінів будівництва,
але в деяких випадках забудовник надає розстрочку платежу і на готові проекти.
Для отримання розстрочки вам не треба збирати будь-які документи, підтверджувати свою кредитоспроможність і платити додаткові комісії.
Зрозуміло, що стати повноправним власником і отримати ТАПУ Ви зможете тільки після виплати всієї вартості житла, що купується.

8) Як в Туреччині купити автомобіль?

Громадяни України, Білорусі, Казахстану та інших країн можуть придбати як нову машину, так і вживану. Щоб прицінитися, можете відвідати офіційні сайти ваших улюблених марок в зоні tr - відразу дізнаєтеся і ціни в лірах, і адреси офіційних дилерів.

Щоб купити автомобіль в Туреччині громадянину України, знадобляться наступні документи:

  • паспорт;
  • посвідка на проживання;
  • податковий номер.

Якщо потрібна модель є в наявності, ви відразу можете оплатити покупку готівкою або карткою. Договір при покупці авто не складається - ви просто підписуєте листок комплектації. Дорожня страховка зазвичай вже входить у вартість авто, крім того, за бажанням ви можете оформити КАСКО.

Далі вам призначать зустріч у дорожньої поліції на підписання деяких документів, після чого ви можете забрати свою машину з вже готовими номерами. Номери іноземцю видають спеціальної серії, які починаються на букву M, наприклад, MA, MB, MC, що означає «гість».

Всі процедури при купівлі у офіційного дилера займуть 3 - 4 дні, якщо бажаний автомобіль є в наявності. Якщо ж потрібна комплектація відсутня, доведеться почекати близько місяця, зробивши певну передоплату.

9) Чи можливо оформлення ТАПУ на двох і більше осіб?

Куплену нерухомість можна оформити на декількох осіб, навіть на неповнолітніх дітей, - всі вони вписуються в ТАПУ, причому кількість співвласників і частки їх власності визначаються виключно покупцями. Всі співвласники мають право перепродати свою частку третій особі, але тільки за згодою інших власників даної нерухомості.

10) Яке оподаткування при продажу нерухомості в Туреччині?

У Турецькій Республіці оподаткуванню підлягає дохід, отриманий від перепродажу майна. Якщо власником виступає юридична особа, сума становить 20%. Фізособи не зобов'язані платити цей збір, якщо були власниками турецького майна більше 5 років. Але при цьому податковий збір на придбання житла в будь-якому випадку покупець і продавець оплачують навпіл.

Якщо ж фізособа було власником житла в Турецькій Республіці менше 5 років, тоді оподаткуванню підлягає різниця між ціною нерухомого об'єкта з ТАПУ продавця, і новою вартістю, яка затверджується місцевою владою і прописується в новому ТАПУ. Величина податку на прибуток може становити 15-35%. Важливо встигнути подати офіційні відомості про продаж нерухомості в Туреччині протягом 15 днів після того, як угода повністю завершена.