Питання і відповіді по нерухомісті в Туреччині
Питання, що часто задаються по нерухомості в Туреччині.
При пошуку нерухомості в Туреччині для придбання, ви, безсумнівно, будете мати ряд питань. Ми будемо більш ніж раді обговорити процес покупки з Вами по телефону або особисто, але, щоб допомогти вам почати, ми відповімо на деякі з найбільш поширених запитань нижче:
1) Чи можу я придбати нерухомість в Туреччині?
Так. Право власності на нерухомість в Туреччині може бути придбане як іноземними громадянами, так і іноземними компаніями відповідно до принципу взаємності між Туреччиною і країною набувача нерухомості.
На сьогоднішній день громадянам України, Казахстану, Азербайджану і багатьох інших країн дозволено придбання нерухомості в Туреччині.
2) Чи складно придбати нерухомість в Туреччині?
Ні, не складно. Можливо, процес оформлення житла у власність відрізняється від аналогічного процесу в вашій країні, але він досить простий. Наші досвідчені менеджери допоможуть з оформленням права власності та проходженням всіх необхідних формальностей.
3) Податки і додаткові витрати при покупці нерухомості в Туреччині
При придбанні квартири або вілли в Туреччині слід одноразово сплатити податок при реєстрації прав власності в розмірі 4% від кадастрової вартості об'єкта нерухомості.
Крім податку при реєстрації права власності, слід враховувати додаткові разові оплати:
- переклад та нотаріальне завірення, різні внески (зазвичай не перевищують 500 євро),
- витрати на підключення електрики і води (приблизно 160 євро при придбанні новобудови),
- отримання технічного паспорта (Iskan) при придбанні нового житла (від 350 до 2000 євро).
4) Витрати після покупки нерухомості в Туреччині
- Податок для житлового фонду становить 0,3-0,4% в рік, від вартості об'єкта зазначеної в Тапу. Податок може бути сплачений двома рівними внесками (перший внесок - до кінця травня, другий - до кінця листопада).
- Відповідно до місцезнаходження і типу нерухомості, що купується адміністрацією того чи іншого району визначається також податок на вивіз сміття, в даний час загальна сума якого не перевищує 150-160 турецьких лір.
- Оплата комунальних послуг (електрика і вода) проводиться щомісяця відповідно до показань індивідуальних лічильників.
- Обов'язкове страхування від землетрусу - DASK. Розраховується від квадратури нерухомості і величини покриття. В основному робиться при необхідності - переоформленні документів і т.п. і з огляду на занижену вартість в полісі, становить 200-500 лір на рік.
5) Громадянство Туреччини при придбанні нерухомості
Громадянство Туреччини через інвестиції можна оформити всього за 2 місяці. Найбільш вигідний варіант капіталізації інвестиційних можливостей - покупка нерухомості в Туреччині на суму від $ 400 000. Нерухомість можна здати в оренду, а також вигідно перепродати через 3 роки.
Купити нерухомість під громадянство можна лише у турецького фізичної або юридичної особи. Якщо продавець - іноземець, участь в програмі виключено.
Кошти мають бути переведені офіційно через банк з рахунку покупця на рахунок продавця. У січні 2022 року Туреччина внесла ще одну зміну у програму громадянства за інвестиції. Відтепер інвестори мають конвертувати іноземну валюту у турецькі ліри, перш ніж вкладати їх у відповідні активи.
Необхідно придбати нерухомість (нове і вторинне житло, комерційний об'єкт або землю) на суму, еквівалентну $ 400 тис. Це кадастрова вартість об'єкта. Саме вона повинна бути вказана в свідоцтві про власність і підтверджена рапортом оцінювача з акредитованої компанії. Тому дуже багато залежить від проекту, в якому купується об'єкт.
У разі купівлі нерухомості потрібно надати наступні документи:
Сертифікат відповідності. Його отримують в міністерстві навколишнього середовища.
Звіт з оцінки майна. У ньому потрібно вказати ринкову ціну нерухомості. Звіт становить ліцензований фахівець на підставі курсу продажу турецького Центробанку на день оцінки.
Копія акту реєстрації нерухомості в земельному кадастрі. Її треба завірити у відповідному кадастровому органі.
6) Посвідка на проживання в Туреччині (İkamet) - у 2022 році
Щоб легально перебувати в країні, вам необхідно отримати (ВНЖ)
Що потрібно для Короткострокового ВНЖ?
- Заява. Його можна подати в електронному форматі на сайті міграційної служби.
- Закордонний паспорт, що діє не менше 60 днів після завершення терміну ікамета - оригінал і копія.
- Біометричні фото на білому фоні, кольорові, анфас, строго по центру - 4 шт.
- Підтвердження підстав для видачі ікамета.
- Документи про платоспроможність претендента.
- Свідоцтво про володіння нерухомістю або договір оренди.
- Медичний страховий поліс.
- Довідка про відсутність судимості.
- Місцевий ІПН.
- Квитанція про сплату державного мита.
Туристичний ВНЖ дозволяє вам знаходиться на території країни до 1 року.
З 5 травня 2022 року, якщо ви або ваша сім'я хочете отримати ВНЖ Туреччини за купівлю нерухомості, ви повинні переконатися, що нерухомість, що купується, коштує не менше:
- $75 000 і більше, якщо вона розташована в одному із 30 мегаполісів Туреччини
- $50 000 і більше, якщо вона розташована в одному з 51 невеликих міст Туреччини, що залишилися.
Вимога буде застосовуватися до всіх районів у цих містах, а це означає, що іноземні громадяни повинні будуть купити житло, наприклад, у Бодрумі або Фетхіє на суму не менше ніж $75 000, оскільки вони знаходяться під юрисдикцією столичного муніципалітету Мугла.
До списку з 30 міст, які вважаються "великими" і мають на увазі покупку нерухомості на суму не менше $75 000, входять такі популярні у російськомовних покупців локації, як Анкара, Анталья, Стамбул, Ізмір, Мерсін та Мугла.
7) Чи можливе одержання розстрочки платежу від забудовника?
Так. Звичайний термін розстрочки - від 6-ти місяців до 2-х років. Як правило, термін розстрочки залежить від термінів будівництва,
але в деяких випадках забудовник надає розстрочку платежу і на готові проекти.
Для отримання розстрочки вам не треба збирати будь-які документи, підтверджувати свою кредитоспроможність і платити додаткові комісії.
Зрозуміло, що стати повноправним власником і отримати ТАПУ Ви зможете тільки після виплати всієї вартості житла, що купується.
8) Як в Туреччині купити автомобіль?
Громадяни України, Казахстану та інших країн можуть придбати як нову машину, так і вживану. Щоб прицінитися, можете відвідати офіційні сайти ваших улюблених марок в зоні tr - відразу дізнаєтеся і ціни в лірах, і адреси офіційних дилерів.
Щоб купити автомобіль в Туреччині громадянину України, знадобляться наступні документи:
- паспорт;
- посвідка на проживання;
- податковий номер.
Якщо потрібна модель є в наявності, ви відразу можете оплатити покупку готівкою або карткою. Договір при покупці авто не складається - ви просто підписуєте листок комплектації. Дорожня страховка зазвичай вже входить у вартість авто, крім того, за бажанням ви можете оформити КАСКО.
Далі вам призначать зустріч у дорожньої поліції на підписання деяких документів, після чого ви можете забрати свою машину з вже готовими номерами. Номери іноземцю видають спеціальної серії, які починаються на букву M, наприклад, MA, MB, MC, що означає «гість».
Всі процедури при купівлі у офіційного дилера займуть 3 - 4 дні, якщо бажаний автомобіль є в наявності. Якщо ж потрібна комплектація відсутня, доведеться почекати близько місяця, зробивши певну передоплату.
9) Чи можливо оформлення ТАПУ на двох і більше осіб?
Куплену нерухомість можна оформити на декількох осіб, навіть на неповнолітніх дітей, - всі вони вписуються в ТАПУ, причому кількість співвласників і частки їх власності визначаються виключно покупцями. Всі співвласники мають право перепродати свою частку третій особі, але тільки за згодою інших власників даної нерухомості.
10) Яке оподаткування при продажу нерухомості в Туреччині?
У Турецькій Республіці оподаткуванню підлягає дохід, отриманий від перепродажу майна. Якщо власником виступає юридична особа, сума становить 20%. Фізособи не зобов'язані платити цей збір, якщо були власниками турецького майна більше 5 років. Але при цьому податковий збір на придбання житла в будь-якому випадку покупець і продавець оплачують навпіл.
Якщо ж фізособа було власником житла в Турецькій Республіці менше 5 років, тоді оподаткуванню підлягає різниця між ціною нерухомого об'єкта з ТАПУ продавця, і новою вартістю, яка затверджується місцевою владою і прописується в новому ТАПУ. Величина податку на прибуток може становити 15-35%. Важливо встигнути подати офіційні відомості про продаж нерухомості в Туреччині протягом 15 днів після того, як угода повністю завершена.